П`ятниця, 24.11.2017, 19:35
Методичне об'єднання вчителів інформатики
м. Слов'янськ

"Інформація, на відміну від ресурсів,
задумана, щоб нею ділились"                    

(Роберт Кіосакі)
Вітаю Вас Гість | RSS
МЕНЮ
Категорії розділу
Методичні матеріали [13]
Кабінет інформатики [13]
Уроки [6]
Позакласні заходи [3]
Цікавинки для учнів [2]
Про роботу МО [6]
Нові статті
Конкурс триває... 
Відкритий урок у ЗОШ №4 
Результати конкурсу БОБЕР-2011 
Наказ від 27.12.2011р. № 769 "Про запровадження вивчення інформатики з 2 класу" 
Олімпіада з інформаційно-комунікаційних технологій 
Протокол проведення олімпіади з інформатики 
Усі уроки інформатики 11 клас (рівень стандарту) 
Использование метода проектов на уроках информатики для развития творческой личности учащихся 
Оцінка інформації з Інтернету 
Домашні правила 
Архів файлів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » ІНФОРМАТИКА » Методичні матеріали

Аналіз уроку інформатики
Аналіз уроку інформатики

До основних критеріїв оцінки уроку відноситься насамперед дотримання на ньому принципів навчання та критеріїв оцінки досягнень, затверджених Міністерством. Спираючись на ці вимоги, ми можемо проаналізувати побудову учбового процесу на уроці, виявити оптимальність завдань і раціональність вибраного вчителем змісту уроку, форм і методів навчання.

Але ефективність навчання, , визначається не тим, що хотів дати вчитель, а тим, що отримали учні під час уроку. Тому при оцінці уроку треба виявляти рівень вирішення всіх його основних завдань - освітніх, виховних, а також завдань розвитку школярів.

Аналіз і самоаналіз уроку має бути направлений на співставлення висунутих загальноосвітніх, виховних і розвиваючих цілей з досягнутими результатами.

Мета аналізу полягає у виявленні методів і прийомів організації діяльності вчителя і учнів на уроці, які приводять або не приводять до позитивних результатів.

Основним же завданням при цьому є пошук резервів підвищення ефективності роботи вчителя і учнів.

Найбільш поширеними типами аналізу є : короткий (аналіз досягнення основних цілей і завдань), аспектний (аналіз окремих елементів уроку), повний (вивчення і розбір всіх аспектів уроку), комплексний (аналізуються єдність і взаємозв'язок цілей, змісту, форм і методів організації уроку).

Кожен з вказаних типів аналізу може мати види: дидактичний, психологічний, методичний,· організаційний, виховний і так далі.

Приведу два найбільш поширених варіанти загальної схеми аналізу уроку.

Перший варіант.

1. Загальні відомості. Дата, клас, школа, прізвище, ім'я, по батькові вчителя. Тема учбової програми, тема уроку.

2. Дотримання техніки безпеки і санітарно-гігієнічних норм роботи з комп'ютером.

3.Структура уроку. Основні етапи уроку, призначення і тривалість. Поєднання самоврядування і управління вчителем. Індивідуальна, парна, групова і сумісна робота класу. Етапи повторення і закріплення матеріалу, способи.

4. Цілі, які намічав вчитель на урок, їх досягнення.

5. Порівняння змісту уроку з матеріалом шкільного підручника.

6. Оцінка уроку з погляду загальнодидактичних принципів:

· науковість – облік новітніх досягнень в інформатиці на уроці (поняття виконавця, синтаксичні діаграми, доказ правильності алгоритмів і тому подібне);

· наочність – використання графічної інформації, таблиць виконання алгоритмів, запису текстів з відступами і т.д.;

· послідовність – логічна стрункість висловлюваного матеріалу, відсутність пропусків у викладі, циклічність вивчення складних понять;

· зв'язок з практикою – прикладні завдання, орієнтація змісту на вимоги життя в комп'ютеризованому суспільстві.

7. Методи діяльності вчителя на уроці. Залучення учнів для підготовки засобів до уроку. Підготовка обчислювальної техніки на початку уроку (або до нього). Вільне володіння вчителем матеріалу. Надавати відповіді на актуальні питання (по ходу уроку або в кінці). Індивідуалізація навчання – різні рівні завдань, залучення сильних учнів для допомоги слабким і так далі. Прийоми вчителя для утримання уваги, дії при виявленні помилки на дошці, в програмі, в звіті.

8. Методи формування і закріплення інтересу до матеріалу. Стимулювання розумової діяльності учнів. Джерело завдань (з підручника, іншої літератури, винахід вчителем по ходу уроку). Інші відомі і нестандартні методи навчання, використані на уроці.

9. Робота учнів на уроці. Ступінь інтересу до матеріалу, що вивчається. Активність і самостійність учнів. Свідомість засвоєння – засвоєння сенсу дій за ЕОМ. Доступність – стандартність термінології, облік рівня підготовленості класу, виділення рівнів засвоєння.

10. Ефективність навчання – насиченість учбового часу, відсутність стороннього матеріалу. Взаємини вчителя і учнів: авторитарні, ліберальні, співпраця. Організованість і дисциплінованість учнів на уроці - відношення до обчислювальної техніки, дотримання техніки безпеки при роботі з комп'ютером. Уміння самостійно оволодівати знаннями за допомогою довідкового матеріалу, комп'ютера, підручника.

11. Зворотний зв'язок. (система контролю знань). Використання комп'ютера для перевірки знань – контролюючі програми, самоконтроль запуском програми, взаємоконтроль з товаришем. Об'єктивність оцінки знань. Критерії оцінок даного вчителя (чи відомі вони учням?). Можливість автоматизації такої системи контролю. Оцінка трудомісткості типового домашнього завдання (виконайте самі і «заміряйте» час).

12. Виховний ефект уроку. Особливості особистості вчителя, які можуть служити орієнтиром для учнів. Виховні методи і прийоми, відмічені Вами.

13. Підсумки.

· виконання плану уроку;

· досягнення цілей уроку;

· особливо цікаве і повчальне на уроці;

· що справило на уроці найбільше враження;

· які зміни доцільно внести при повторному проведенні уроку на цю ж тему;

· оцінка уроку.

Другий варіант

1. Учбовий заклад, клас, предмет, прізвище вчителя, кількість учнів за списком, і присутніх на уроці.

2. Тема уроку, освітні, розвивальні і виховні цілі і завдання уроку.

3. Організаційний початок уроку:

· готовність вчителя до уроку – наявність конспекту уроку, наочних засобів інструментів і т.д.;

· підготовленість учнів – чергові, наявність зошитів, підручників;

· підготовленість класного приміщення - чистота, класна дошка, крейда, освітлення і так далі

4. Організаційна структура уроку:

· мобілізуючийпочаток уроку;

· послідовність, взаємозв'язок і співвідношення частин уроку;

· насиченість уроку і темп його проведення.

5. Аналіз змісту учбового матеріалу уроку:

· обґрунтування вчителем вибраної послідовності реалізації учбового матеріалу на уроці;

· відповідність програмі і рівню знань учнів по предмету;

· співвідношення практичного і теоретичного матеріалу;

· зв'язок з життям і практикою.

6. Загальнопедагогічні і дидактичні вимоги до уроку:

· метауроку і відповідність плану і конспекту уроку поставленої мети;

· обгрунтування вибору методів навчання;

· шляхи реалізації дидактичних принципів в навчанні;

· індивідуалізація і диференціація в навчанні;

· взаємозв'язок освітніх, розвиваючих і виховних аспектів уроку.

7. Діяльність вчителя:

· науковість і доступність викладу нових знань;

· використання вчителем досвіду і рекомендацій методичної науки;

· організація закріплення учбового матеріалу;

· організація самостійної роботи учнів;

· перевірка і оцінка знань і умінь вчаться;

· питання вчителя і вимоги до відповідей учнів;

· відношення до свідомого засвоєння учнями учбового матеріалу;

· завдання додому і увага вчителя до його виконання учнями;

· шляхи досягнення порядку і свідомої дисципліни учнів;

· ефективність використання наочностей, технічних засобів навчання;

· контакт вчителя з класом і так далі

8. Діяльність учнів:

· підготовка робочого місця;

· поведінка учнів на уроці – дисципліна, старанність, активність, увага, уміння переходу з одного виду роботи на іншій і т.д.;

· інтенсивність і якість самостійної роботи учнів;

· стан їх усної і письмової мови;

· знання учнями теорії, уміння застосовувати отримані знання;

· відношення учнів до вчителя;

· ступінь і характер участі колективу в цілому і окремих учнів в роботі на уроці.

9. Підсумки:

· виконання плану уроку;

· досягнення цілей уроку;

· особливо цікаве і повчальне на уроці;

· що справило на уроці найбільше враження;

· які зміни доцільно внести при повторному проведенні уроку на цю ж тему;

· оцінка уроку.
Категорія: Методичні матеріали | Додав: ШКОЛА (24.10.2011)
Переглядів: 5110 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
...
Цифрові технології
Сертифікаційний тест з цифрових технологій
Пошук
Для учнів
Завдання для повторення матерілу
Графічні редактори
Колірні системи
Формати графічних файлів
Поняття комп'ютерної графіки. Види комп'ютерної графіки
EXCEL. 10 клас
Основи Інтернету
Друзі сайту
Корисні посилання
Anna BONDARENKO ©2010-2017Зробити безкоштовний сайт з uCoz