Комп’ютерна графіка.
Комп’ютерна графіка –
галузь інформатики, що вивчає методи та прийоми обробки графічних зображень
за допомогою комп’ютерної техніки.
В залежності від способу формування зображення комп’ютерну графіку розділяють на:
растрове. Найменший
елемент – точка (піксел). При перегляді
растрового зображення у звичайному масштабі розміри пікселів такі малі, що
зображення здається суцільним. При збільшенні масштабу перегляду або розмірів
графічного зображення стає помітною його зерниста структура. Це явище
називається пікселізацією.
Растрові зображення мають порівняно великий розмір,
оскільки комп’ютер зберігає параметри всіх точок зображення.
Близькими аналогами растрових зображень є живопис,
фотографія.
векторне. Найменший
елемент – лінія. Будується за допомогою так званих графічних примітивів: відрізків,
многокутників, кривих, овалів та ін.. комп’ютер зберігає елементи зображення у вигляді математичних формул. Під час
відкривання файлу програма відтворює елементи зображення за їх математичними
формулами. Розмір таких зображень менший від аналогічних растрових. Векторне зображення
масштабується без втрати якості.
Векторне зображення можна розділити на
окремі складові частини і кожну редагувати незалежно від інших.Близькі аналоги
– слайди мультфільмів, представлення математичних функцій на графіку. фрактальне. Найменший
елемент – трикутник. Будуються з подібних між собою елементів. Фрактальна графіка
будується на математичних обчисленнях. Зображення відтворюється виключно за
рівняннями. Близьким аналогом є будова сніжинки, кристалу.
тривимірне. Найменший
елемент – площина. Для створення реалістичної моделі використовують об’ємні
геометричні примітиви (куб, паралелепіпед, сферу, конус та ін..) аналоги –
графічні об’єкти та графіка в
комп’ютерних іграх.
|